"Пилешки език" задачка за втори клас
Попадна ми онлайн за някаква задача (упражнение) за втори клас - някои сии мислят, че е трудна, че не е добра... Аз съм на противоположното мнение - такива задачи са полезни за развиване на логическо мислене, изобретателност, находчивост.
Ето я и задачата - Двама второкласници си говорили на "пилешки" език. Учениците трябва да "преведат" и напишат какво всъщност си казвали въпросните второкласници. Диалогът е:
"– Пище пидойпидеш пили пиу пидопима? – попитал първият.
– Пине пимопига. Пиипимам пида пичепита. – отвърнал вторият.
– Пикапикво?
– Пиупиропика пиза пижипивотпинипите."
Доколкото "пилешки език" предполага използване на много "пи"-та (понеже пилетата ужким казвали "пи-пи-пи"), то лесно махаме излишните "пи" от думите и получаваме диалог на български в следния вид:
- Ще дойдеш ли у дома?
- Не мога. Имам да чета.
- Какво?
- Урока за животните.
Това е.
Може и да не е лесно за много от второкласниците, но пък е полезно. Не всичко лесно е полезно, не всичко трудно е полезно. Това е от трудните, но полезни за развитието на мозъка/мисленето упражнения.